-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 30 Disember 2012

DERMA KERANA APA

PEMBACA

Dalam mana mana media kini kita disarankan menderma untuk tabung Safe Gaza...Memang diakui rakyat Malaysia amat prihatin dan pemurah. Sekejab saja satu satu tabung derma yang dibuat itu akan berganda jumlahnya.

Menderma tidak susah dan memang mampu untuk kita lakukan jika kita berkemampuan. Dan melalui dermalah saja cara yang mampu kita lakukan untuk membantu mereka yang jauh. 

Tetapi kebelakangan ini orang menderma kerana hendak nama ...penulis terasa macam terancam dengan situasi begini. Derma tidak lagi menjadi Ikhlas dari hati, derma menjadi satu kebangsaan dan kekuasaan . 

Dimana mana kita dapat lihat , syarikat A menderma Rm? jumlahnya, Dato A..RM jumlahnya, amat jarang dan janggal sekali jika ada  nama HAMBA ALLAH yang menderma.   

Mungkin juga kita biasa dengar dialog ni

" I baru derma 1 juta tadiii...tak kan dato nak kenakan cukai lagi".

" Derma untuk apa ni?? Kalau badan tak glamer i tak mahuuu"

" Cek tu tulis nama syarikat i , i nak press ada nanti"

Itu tak di ungkit dengan isu HILANGNYA WANG YANG KITA DERMAKAN ,Kurangnya jumlah kutipan derma ...derma pun jadi masalah kan hahaha.

MAMPUKAH KITA UBAH situasi yang sudah menjadi darah daging dalam diri kita sekarang ni......

Mungkin boleh jika kita SANGGUP UBAH DARI PERKATAAN DERMA itu kepada............

                 SEDEKAH!! 


Photobucket 
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

1 Mesej diterima:

Datang sini nak mengucapkan Selamat Tahun baru 2013....semoga persahabatan kita kekal berkekalan

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.