-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 5 Disember 2012

BERKHEMAH BERSAMA BABA

PEMBACA


Pada suatu hari di dalam keheningan pagi yang indah, burung-burung berkicau girang.. bunga-bunga mekar didahan.. ehh!! Triba-riba terdengar jeritan seorang lelaki yang agak tampan lagi kacak..(tangan dibahu, muka keatas.. mulut ternganga.. agaga)

“Yahooo.. sekolah dah cuti.. yeahhh.. yebedabadu…!!” jerit Osman yang lebih dikenali sebagai ‘toman’ oleh orang kampung..

“”Aik!! Baba pulak lebih-lebin ni nape” anaknya yang berusia 7 tahun itu kehairanan.

“Iyelaaa.. maunya tak suka. Lepas nih boleh la baba tido lelama.. tak payah penat-penat bangun pagi, hantar adik pegi sekolah.. hahahaha” kata Toman sambil gelak-gelak mengada..

“Takkan cuti sekolah duduk rumah tido je baba.. tak best lar…” Aniq mencebikkan bibirnya. Takkan nak cebik hidung pulok dak?.. hehe..

“Kalau tido kat umah memang tak best tapi kalo tido dalam khemah baru best.. Baba tahu musti adik suka punya.. sepanjang cuti ni kita tido dalam khemah tau..” Toman tersenyum bila tengok Aniq tersenyum kerana ternampak gigi aniq yang tak berapa nak putih itu..

“Bila nak berkhemah baba??:” tanya Aniq tidak sabar..

“Sekarang jugak kita berkhemah. Baba dah siapkan semua barang-barang berkhemah, nampak ni?, baba dah siap beli kasut untuk berkhemah lagi tuuu.. udah-udah le tu dok belek kasut baba tu.. cepat pegi siap-siap, kata nak berkhemah kan? ” kata Toman sambil mendabik dada.. err.. jgn tengok dada dia lelama..

Aniq pun meluru masuk kedalam biliknya untuk mengambil baran-barang keperluan… “Kita nak berkhemah kat mana ni baba?.. kat hutan ke kat pantai..? ke kat ladang baba je??” Tanya si Aniq sambil melompat-lompat diatas katil yang bertilamkan spring 5 kaki.. toink toinkk!!

“Kat mana-mana pun boleh.. janji berkhemah… ahaaaa!! Dah siap pun khemah kita dikk!!” jerit Toman girang..

“Baba.. adik dah siap!!!, Jommm!!” Aniq pun meluru keluar dari bilik dah siap sedia untuk berkhemah.. lengkap berbaju senam, kasut dan stoking.. serta beg galas dibelakang.. dikiri tangannya memegang lampu picit dan dikanannya memegang anak patung Boboiboy… 

“Haaaa.. tunggu apa lagik.. jomlah masuk, kata nak tido dalam khemah tadi.. penat baba pasang taw.. meh masuk meh…” Toman memang dah siap pasang khemah.. tapi cuma di ruang tamu dalam rumah….

“Woaaaa!! Adik tak nak kawan baba!!!!!”

EDITOR NUR

Photobucket 
JADI AGEN INTERNET PERCUMA 
AKU SEKSI KO PEDULI APA 
SOLAT ALA PKR SUAMI
 RAKAM AKSI PANAS ISTERI 
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI 
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG 
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.