-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 11 September 2012

KANTOI -: RUPANYA PALSU

PEMBACA
PENDUDUK DICHINA NI hebat ,macam mana benda mereka boleh tiru, reka dan buat UNTUK DINIAGAKAN . Apa benda yang tiada DAN tidak logik untuk dicipta pada kita,tetapi mampu dibuat oleh mereka, bayangkan jika mereka cipta ALAT KELAMIN PALSU atau SUAMI /isteri Palsu ,boleh haruuu kan ? haha. 
Baru baru ni negara kita gempar dengan telur palsu yang mereka cipta ....sebenarnya bukan saja telur tapi banyak lagi makanan PALSU yang telah dibuat dan sudahpun diniagakan , jom tengok antara barangan makanan PALSU 

1. KACANG WALNUT , kulit kacang Walnut yang sebenarnya telah digunakan ,tetapi biji kacang yang dimasukkan cuma pasir atau batu konkrit , Bijak kan? Bayangkan bila kita kunyah boleh rongak hahaha.

2. MADU PALSU - Nak hasilkan madu ni mereka campurkan air gula,manisan malt,sirap jaung atau berasj,agery,pemanis barley malt dan beberapa bahan lain sebelum di campur dengan SEDIKIT MADU ,mudah kan? Tak perlu kena sengat lebah pun mereka dapat buat madu lebah. 
Tapi bab madu palsu ni kat negara kita pun ramai, tak percaya? JIKA suami anda ada SKANDAL ...itu pun dikira madu palsu miahahaha

3. DAGING LEMBU PALSU  - Ianya diproses dari campuran daging ayam dan babi yang diperap dengan daging lembu kelas A punya. Jika anda termakan maka mudahlah anda mendapat penyakit kanser .

4. BERAS PALSU - Beras ni bukan BIRAS haha. Ok beras palsu ni telah dikesan di Singapura dan beras ini diperbuat dari campuran plastik resin diadun dengan keledek atau kentang. Sekali makan beras ni boleh terlentang sambil jalan terkedek kedek menuju tandas 

5. TELUR PALSU - Mereka adunkan bersama bahan kimia,asid alginic,kalsium monoksida tidak termasuk Kalsom dan Ida, Kallium ,gelatin ,parafin termasuk parasit ,pewana tiruan dan air, Paling NAYA telur ini akan direbus dalam air kencing kanak kanak lelaki untuk mendapatkan warna -Kanak kanak perempuan tak boleh nanti jadi kaler pink haha. Kapur digunakan untuk membuat Kulit telur,tak pastilah kapur kasut atau kapur tulis miahahaha. Jika makan telur ni anda akan hilang memori atau Demensia (hidup sia sia haha)  

Photobucket

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.