-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 26 Mei 2012

SKETSA JOMGELAK- SIRI03

PEMBACA
MERUJUK SIRI 01
MERUJUK SIRI 02

"Ini aku nak marah ni!! " Tiba triba seorang Pakcik Tuwe kelihat nak mengamuk ditepi tangga pintu Bas setelah bas itu sampai di Perhentiannya. Bidin yang turun sekali dengan Pakcik Tuwe itu terus cuba menenangkannya .
"Sabar Pak cik sabar! Kenapa nak marah marah ni". Bidin berkata dengan nada lembut.
"Selipar aku hilang, TADI NAK NAIK BAS,AKU TINGGAL SELIPAR KAT LUAR TANGGA BAS NI, mesti ada orang yang curi ni".Jawab Pakcik Tuwe itu bersungguh sungguh.
Tanpa menjawab bebelan Pak Cik Tuwe, Bidin terus menuju ke kedai MINUM seperti gambar diatas. Miahahahaha. 
Belum sempat Budin mengalih meja untuk duduk, Budin tiba tiba tergelak seorang diri bila tengok Makcik ini yang CUKUP BERHATI HATI WALAU SEDANG MAKAN.
Sekali lagi Bidin terpaksa KETAWA BILA DITUNJUKKAN MENU makanan oleh pekerja Am Rendah  tersebut kepadanya.. MEMANG SAH KEDAI NI JOMGELAK dan dengan penuh kemaluan Budin meng order menu yang akhir sekali miahahaha.
 Sambil menunggu pesanannya sampai Budin melihat gambar gambar dalam surat kabar yang berada didepannya kerana Bidin buta huruf dan warna .Sedang Bidin membelek belek surat kabar macam orang tahu membaca tiba tiba Bidin tertarik pada satu Artikel seperti gambar dibawah kerana kenal  sangat dengan mamat yang tunjuk bumbung itu  sebab  Mamat itu AKAN tumpang kencing dirumahnya setiap kali hujan lebat.

''Aku bengang betullah dengan bini aku hari ni. " Tiba tiba jiran sebelah meja Budin berkata pada kawannya......Sambung SIRI 04.

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.