-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 28 Mei 2012

PEDOMAN versi JomgelakFM

PEMBACA

Saya teringat Kuliah Ust Sheikh Ismail Hashim..(kalau tak salah).. Pasal kepentingan Suami Yang Berilmu dalam Membimbing Keluarga. Ada seorang lelaki..dia mempunyai 2 orang isteri, isteri pertama bernama Hasanah, isteri kedua bernama Aminah...


Maka, walaupun si lelaki ni kurang pengetahuan mengenai agama..tapi kerna ersemangat nak praktikan (tanpa mencari lebih ilmu/maybe baca dalam buku je..)..dia ingin bersembahyang berjamaah ngan isterinya satu hari....

So, malam isteri pertama (Pn Hasanah), dia pun bersolat berjamaah ngan si isterinya, dengan baik..selepas selesai, maka dia pun berdoa la gak..

Malam berikutnya, dia bersolat jemaah pulak dengan isteri keduanya (Pn Aminah)...selepas je solat, dia baca la doa... "Robbana Aa tina fid dun ya HASANAH, wa fil Aa qi ro ti HASANAH, wa qi na a' za bannar (maafkan saya menulis dalam rumi ye).

Maka, si isteri pun menegur... "Abang..tak aci la cam nie..." Si Suami pun terkejut, "Kenapa yanggggg?" "Iye la bangg, nama Kak HASANAH je yang abang doakan, nama saya takde pun abang doakan jugak.."....

"Laa..macam tu ka?...takpa..abang masukkan nama ayanggg sekali ye.." So, si suami yang kurang berpengetahuan agama ni pun membaca doa tu kembali....

"Robbana Aa tina fid dun ya HASANAH, wa fil Aa qi ro ti AMINAH, wa qi na a' za bannar (maafkan saya menulis dalam rumi ye).

Tak patut - tak patut.....so para suami/bakal menjadi suami patut mempelajari ilmu agama banyak-banyak... jgn asyik update/belajar ilmu ngorat/keje je ...ilmu agama tu yg lagi kena belajar .......

IDEA DAN KONSEP -DJKOMENTOR JOMGELAKFM

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.