-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 19 Ogos 2011

TIPS: Maintenance Laptop/PC Anda

PEMBACA
Salam semua, dalam penggunaan seharian samada PC atau Laptop, kita sering tak ambil kisah tentang maintenance komputer kita sampaikan banyak 'sampah-sampah' dan virus melekat tak dibersihkan. Hal ini dapat memberi kesan pada kelajuan sistem komputer anda beroperasi dan kelajuan internet anda. Penulis ingin berkongsikan tentang software-software yang boleh diguna pakai secara percuma untuk maintenance komputer anda

  • C Cleaner : Membuang segala sampah dan fail-fail yang tak dikehendaki didalam komputer anda. Boleh download di http://download.cnet.com/ccleaner/?tag=mncol;7. Setelah habis memuat turun terus sahaja 'run' software tersebut.
  • Deffraggler: Menyusun dan membaikpulih fail-fail dalam komputer anda dengan lebih teratur dan melajukan sistem komputer anda. Boleh memuat turun di http://download.cnet.com/Defraggler/3000-2248_4-10752905.html. 'Run; kan software tersebut setelah selesai memuat turun.
  • Buangkan segala software yang tidak diguna lagi secara kekal, jangan disimpan dan jadikan asam di dalam komputer anda.
  • Lakukan proses maintenance seminggu sekali ataupun setiap hari (macam saya buat) untuk tahan lebih lama, ahakss..
Selamat Mencube ;)

sinacmusic

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.