-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Ahad, 7 Ogos 2011

TIPS KESELAMATAN FACEBOOK

PEMBACA

Tips ini dapat digunakan sewaktu anda senang mahupun susah..untuk menggunakan tips ini..langkah pertama bacalah Bismilllah dan ikuti langkah dibawah untuk mencegah atau mengelak Akaun FB anda diserang oleh Hackers ataupun dikenali juga penjenayah Cyber.

Langkah pertama yang perlu anda perhatikan ialah Password atau kata laluan..bukan kata aluan tau..kata laluan..jika anda tak lepas kata laluan..camner nak lalu ddan masuk akaun FB anda sendirik..tips nya ialah

-CIPTA KATA LALUAN YANG MEMPUNYAI ABJAB DAN NOMBOR..sebabnya..biar hackers tu pening nak dapatkan nombor yang bilangannya memang berjuta....contohnya cenggini..

MARKONAH1943 atau LUCU12

-JANGAN KLIK PADA ALAMAT LINK SEPERTI NI UNTUK MENGELAKKAN AKAUN ANDA DISPAM ..kalau Pam Beskal leh gak anda pam tayar..bila kena Spam..adeh..meranooooo..contoh link yang MERAGUKAN sehingga anda tergaru-garu.....

HTTP://GOO.GL/M324.
HTTP://UP.GS/3442MAR
HTTP:/BIT.ORG/980

Alamat link ini biasanya menggunakan gambar lucah ataupun cara buat duit dengan Internet UNTUK MENARIK MINAT ANDA..kalau letak gambo pasu bunga..jangan harap anda nak klik..betul tak?? adehhhhhh.....dan biasanya dihantar dalam chatroam anda..

- SEMBUNYIKAN EMAIL ANDA DALAM WALL..BIAR ANDA SENDIRIK YANG TAHU APA EMAIL YANG ANDA GUNAKAN...caranya RUJUK PADA GAMBAR YANG DISEDIAKAN DIATAS TADI..

AKHIR KATA......er..er..er..selamat berpuasa.....lalalallala

BERMINAT JADI EJEN CELCOM BROADBAND DAN TMNET?
SEMUANYA PERCUMA ,CARI PELANGGAN DAN KOMISYEN LUMAYAN DIBAYAR OLEH TM DAN CELCOM SECARA ONLINE PADA ANDA!! KITA SAMA-SAMA DAPATKAN PENDAPATAN TAMBAHAN CARA YANG HALAL DAN DIYAKINI..

KLIK SINI

http://www.micropurple.com/online/business/join_us.asp?no=WMP13623

KLIK PANDUAN PENDAFTARAN

http://jomgelakla.blogspot.com/2011/08/panduan-pendaftaran-micro-purple-online.html




0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.