-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 31 Mei 2011

TIPS ELAK FACEBOOK DI HACK atau diceroboh

PEMBACA


IKUTI beberapa panduan dan langkah yang boleh digunakan untuk mengelak, melarikan mahupun MENYUSAHKAN hacker untuk ceroboh atau hack akaun Facebook anda. Kita jangan salahkan Hackers, kerana dah memang tugas mereka suka kacau Facebook orang..lagipun mana ada Hackers yang kerja dia tanam bunga dalam pasu..ye tak? .. kita kena juga berwaspada dan berpada-pada untuk menyelamatkan akaun facebook kita. MULAKAN LANGKAH ANDA walaupun anda tak perlu melangkah kemana-mana,duduk diam-diam atas kerusi sambil baca begini caranyaaaaaaa..

1) SEMBUNYIKAN EMAIL ANDA(Ini anda boleh rujuk artikel kami dalam blog ini tentang cara-cara nak sembunyikan Email..bukan nak sembunyikan Ismail..he..hee..)

2) JIKA GATAL NAK TUNJUKKAN JUGA EMAIL, BUAT NAMA PALSU PADA EMAIL TERSEBUT..Anda tambahlah satu perkataan pada email tersebut, asalkan tidak ada KESAMAAN DENGAN EMAIL ASAL ANDA.

3) JANGAN BAGI PASSWORD ATAU KATA LALUAN (duit tak per) pada kawan anda, kekasih, boyfren, tok penghulu, jiran sebelah rumah anda, mana tahu..hari ni anda berkawan baik..tetiba esok jadi musuh..adeh!! kesian loo

4) Ubah Password atau kata laluan anda sekurangnya sebulan sekali, tapi janganlah sampai lupa pula..nanti kena pergi jumpa bomoh nak dapatkan kata laluan facebook anda..naya loo..

5) JANGAN TERPEDAYA ALABILA ANDA DAPAT LINK yang mengajar anda cara-cara HACK FACEBOOK, CARA -CARA BUAT DUIT, Iklan-iklan ini lah kebanyakkannya hacker akan masuk ke facebook anda tanpa anda sedari .

7) JIKA ANDA BUKA AKAUN FACEBOOK ANDA DI KOMPUTER LAIN, SEPERTI KAT CYBER CAFE, PINJAM KOMPUTER RAKAN..JANGAN "SAVE PASSWORD" ..PALING PENTING..JANGAN LUPA LOG OFF..

8) JANGAN TERIMA RAKAN YANG ANDA TIDAK KENAL ASAL USUL..eer..er..er..kecuali member Jomgelak..adolaaaaa...terutama yang pada Info akaun Facebook dia banyak link-link tentang hackers, iklan-iklan dan sebagainya.....

9) JANGAN MAKAN JULAP SEMASA MENGGUNAKAN KOMPUTER DICYBER CAFE dan buka Facebook...........tak percaya? hehe..Katakanlah..anda dok sedap makan julap sambil layan kengkawan JOMGELAK kat Facebook ..teriba perut anda sakit..anda perlu segera ke tandas..zupppppppp!!!!!! anda pergi tandas..tanpa sempat log off..iyelah nak cepat..mesti anda tak ingat lain dah..ingat nak buang jer..karang lambat terburai kat Cober cafe tu..pat lima taun anda tak masuk Cyber cafe tu lagi..BAYANGKAN SEMASA ANDA MEMERUT..Ada orang tengok Facebook anda..heehe...camner..?? tau takutttttttttt!!!!!!!!..

10) PALING SELAMAT, JANGAN GUNA FACEBOOK....adeh..!!! he...hehe

1 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.