-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 22 Mei 2014

USTAZ KAZIM ELIAS KENA CERAMAH KAW KAW PUNYA!!

PEMBACA

Penulis hormati ustaz Kazim Elias  kerana ilmu yang diberi ,tetapi penulis amat tidak bersetuju dengan pandangan beliau tentang politik seperti dibawah. Kenapa YANG BENAR ITU TIDAK DINYATAKAN sedangkan itulah TUGAS DAN PERANAN SEORANG USTAZ ?? 


Ini pandangan Ustaz Kazim yang mendapat kritikan dan sindiran pedas dari pengguna Facebook...penulis lintas lansung dari Facebook link ke sini....


Demi politik.... Demi undi... Kesian bilaku perhatikan.. Hilang prinsip, hilang gah, hilang nilai perjuangan, skrg semua dah boleh gamaknya.. agaknya dah x mgapa kalau x bertudung malah kalau tolak hudud terang2 pun dah boleh bekerjasama...politik oh politik...Kejadian ini berlaku di Afrika, tiada kena mengena dgn Malaysia, harap maklum.

Esham Chicharito Ckp demokrasi..sukahati ustaz nk ckp pe...dia komen sbb dia sygkan parti.....mcm anak tegur bapak....think positif

 Azhar Sapa berkuasa laksanakan hukum hudud.bukan menyalahkan pihak minoriti.

Xdralre Jooky Ustaz nak bela panda jugak ke ?? Hik3

K'roll Faizi Btul la kan ustaz...y terang2 tolak hudud...masyaallah...minta2 kita semua di jauhkan dr bala ..

TriPoint Shooter kat afrika xdenya dorg berkempen utk hudud, ustaz...cakap jela direct..biar ada integriti skit..jgn nak ngajar peminat ustaz menipu camni..saya pun suka ceramah ustaz selagi tak melibatkan politik sbb bila ustaz mula bertazkirah pasal politik, ke laut faktanya. apapun moga pemimpin tertinggi yg lagi kuat tolak hudud yg isterinya tak bertudung tu dapat hidayah..bukan anak baru nama Nur Hidayah, tapi hidayah dari Allah..

Lina Rasak Rosmah mmg x bertudung tapi dr awal2 lagi x ada nama islamic kat parti tapi yg kat afrika nun tu ada islamic la kunun tapi bersekongkol ngan yg terang2 tolak hudud. Apa citaaaa.

Anok Pok Long Ustaz xpa la.. pak jib bg BR1M dpt juta2..llani senang la noo..org hina hudud pn kacip mulut.. rkyat mnderita hrga brg mlmbung pn kacip mulut.. kjaan duk bazir beli menatang beruang, rkyt ada lg mkn pn xtentu.. rumah pn ada yg tiang buluh.. ustaz kacip mulut jh noo.. letrik tarifnaik, tp habaq untong berbillion.. mulut dh pnuh smbat ngan BR1M juta2.. kacip rapat kemaih la noo.. xbunyi langsong.. opss.. maaf.. habaq ni bkn ustaz sini.. nuuhhh.. ustaz kt monggolia nuhhh..

Nazri Fazrin Btul ke ustad...kalu benda tu x belaku dkt afrika...dosa ke x...menipu kami yg ikut ustad....fening aku yg jahil...

Mohd Farizul kikiki mcm kata dkt rosmah (agaknya dah x mgapa kalau x bertudung ) ngn najib je (malah kalau tolak hudud terang2 pun dah boleh bekerjasama...politik oh politik)

Afzan Zazan Sudah lah ustaz. Lu sembang banyak pun tak guna. Setakat cari duit guna ceramah tak guna jugak. Banyak lagi pemimpin melayu wanita tak bertudung lu diam apahal. Lu umno jugak datang dgn abang lu. Nak keluar statement biar semua sekali. Jangan perli sana sini. Ini lah contoh ustaz manjoi ni. Kasi malu org manjoi ja. Kene dekat parti hang diam buat tak nampak. Bila parti orang lain meloncat pulak. Kazim oh kazim. Hang nk klua statement suruh buat hudud pun takut dok bising orang lain tolak hudud. 

Al Hafiz Demi politik hanya buka mulut sebelah pihak..selama ni hnya diam mebisu...ikut isu semasa..demi kesenangan hidup bangkai gajah depan hidung berbau wangi..tp bangkai burung pipit jauh di hidu!!

Aishah Abas Betol ustaz dah tegur psl tudung pd isteri pembesar....sata stuju dgn nurain ismail abidin....lps tu tgjwb laki depalah....ni yg dok meroyan dan terasa pedas dgn kata2 ustaz apasal....kan ustaz ckp negara afrika.....takkan ustaz nak repot polis bini PM x pakai tudung.....sebaik2 kita doakan je.....insyaAllah terbuka hati dia nanti......

Anok Pok Long Selangkah kaki kamu melangkah ke istana (pemimpin)... selangkah kaki kamu ke neraka...hati2 para cendikiawan islam.. salah masuk.. naya..

Dari Perantauan Ustaz Mohammad Kazim Elias, cakap siang pandang2, cakap malam pandang2... berhati2 sebut aurat tu, jgn sampai mama terasa taw ekekeke

Norazmi Aziz eh eh eh ....tiba -tiba pulak jadi alim-alim kucing....tahu pulak bab bangsa seagamaku....ustaz ustaz.ustaz KAZIM KU SAYANG.......saya tanya ni.....'macam mana hukumnya mereka yang bersekongkol dan ustaz2 yang mendiamkan diri bila PEMERINTAH MELAYU MAJORITI DI PARLIMEN (lebih 80 kerusi) menyatakan HUKUM ALLAH tu tak sesuai lagi dan kena kaji dulu walaupun daj memerintah lebih 50 tahun..???....



Seterusnya anda boleh rujuk DISINI 


Ini pula ulasan penulis........

Kalau isu tudung dijadikan ukuran, apa bezanya dengan pihak disebelah sana? Kalau isu Islam yang hendak ditekankan oleh Ustaz Kazim, CALON BN DI Teluk Intan itu ISLAM KAH? Bukankah dia JUGA MENOLAK HUDUD bersama MCA?? Kalau kita menyokong Dyana pun, sekurangnya dia ISLAM dan Melayu.....kita masih mampu dan punya peluang untuk merubah dirinya, tapi kalau CALON bukan Islam dan bukan melayu dari BN ....camne nak cakap tu Ustaz??

Penulis tak nampak pihak disebelah sana MAHU MELAKSANAKAN HUDUD, terkini kenyataan dari Menteri DiJabatan Perdana Menteri yang pastilah mewakili Perdana Menteri........

PERSOALAN nya mudah, atas alasan MASYARAKAT TIDAK MEMAHAMI HUDUD? Tolong jelaskan berapa ramai rakyat yang faham undang undang dunia? Pernahkah seorang rakyat diberitahu DAHULU hukuman yang dikenakan jika begini atau begitu kesalahan dilakukan? Yang jelas ianya SATU BUKTI pihak disebelah sana menolak hudud dengan mencipta pelbagai alasan yang boleh dipertikai.

Soalan maut penulis, ADAKAH USTAZ KAZIM MENYOKONG HUDUD DILAKSANAKAN DI MALAYSIA?? 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.