-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 19 April 2014

TERSELAMAT DARI MAUT!! ALLAH BUKTIKAN MULIANYA KITA MEMAAFKAN ORANG

PEMBACA

VIDEO DAN GAMBAR DIBUKTIKAN!!

Disini penulis buktikan betapa mulianya ORANG YANG MEMAFKAN  kesalahan orang walau MEMBUNUH sedangkan pembunuh itu beberapa minit saja lagi akan menemui ajal TAPI disebabkan KEMAAFAN seorang ibu, dia SELAMAT......

Saksikan.



Betapa mulianya wanita ini. Dia sanggup memaafkan pembunuh anaknya, sekali gus menyelamatkan lelaki berkenaan beberapa saat sebelum digantung.

Aksi berkenaan ditonton oleh orang ramai dan tindakan wanita itu yang memaafkan lelaki tersebut, ketika saat-saat akhir hayatnya, mendapat pujian ramai.

Wanita itu sanggup naik ke tempat hukuman itu dijalankan, lalu menampar pipi lelaki tersebut dan kemudiannya memilih untuk memaafkannya.
Dia kemudiannya membuka tali yang melilit Balal dan melepaskannya daripada hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan ke atas Balal kerana menikam anak lelaki wanita itu yang berusia  18 tahun, tujuh tahun lalu.


Gambar mangsa bunuh.

Suspek terselamat dari digantung.


Menurut bapa mangsa, Abdolghani Hosseinzadeh, isterinya itu menukar fikiran selepas bermimpi arwah anak mereka, beberapa hari sebelum hukuman itu dijalankan.

“Dalam mimpi itu anak  saya memberitahu ibunya bahawa dia berada di tempat yang baik dan memintanya supaya tidak membalas dendam,’’ kata Abdolghani.

Sejak mimpi itu, katanya, isterinya telah berfikir dan kemudian mengambil keputusan memaafkan Balal.

Abdolghani Hosseinzadeh juga yakin bahawa Balal tidak berniat membunuh anaknya.
“Anak saya telah menendang Balal dan pada masa sama Balal telah mengeluarkan pisau dari stokinnya. Balal tidak tahu mengendalikan pisau. Dia sungguh naif,’’ katanya.


Apa yang berlaku itu buat PELAJARAN UNTUK PENGAJARAN  dalam kehidupan! 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.