-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 14 April 2014

TERSEBAR! BAWA PELAJAR ISLAM MELAWAT KILANG ARAK CARLSBERG

PEMBACA


Giler ape bawa pelajar Islam (Universiti) melawat kilang arak terbesar dalam negara kita, lebih gila lagi ianya mendapat sokongan naib canselor melayu Islam ,setelah Penulis dapatkan bukti KISAH INI BENAR BERLAKU  seperti DIDEDAHKAN SEGALANYA dibawah!

 Lihat  pendedahan DAN BUKTI BERGAMBAR  dibawah.

INILAH tajuk berita yang disebarkan beberapa hari lalu dan ianya turut di kongsi oleh pengguna lain samada melalui blog mahupun laman sosial mereka. 


Macam penulis sebut diatas, KISAH BAWA PELAJAR @ UNIVERSITI MELAWAT KILANG ARAK DIatas KISAH BENAR dan memang terjadi...

TAPIII........Anda perlu peka pada INI DULU.

"Sebagai seorang blogger, kita perlu bertanggung jawab dengan apa yang kita kongsikan. Maksud penulis bertanggungjawab disini ialah prihatin dan PEKA dengan segala MAKLUMAT yang kita DAPAT SEBELUM DISEBARKAN."

Contohnya, Apa yang penulis penulis nak dedahkan dibawah.

- Ini maklumat KISAH SEBENAR  yang penulis perolehi IAITU

 - WAKTU KEJADIAN .........Ianya berlaku pada 2007 yang anda boleh lihat dalam  BERITA PENUHNYA dibawah.


INI PULA  BUKTI IANYA DIBINCANG DALAM Forum pada 2007...Rujuk tarikh

Ini PULA penjelasan isu melawat kilang arak diatas sebagai rujukan anda. 

Biar aku terangkan apa gunanya lawatan tu. Para pelajar tersebut buat lawatan kat sana untuk belajar dan melihat sendiri bagaimana teknologi bioproses dan fermentasi dijalankan. Kat kilang tu pelajar boleh tengok macam mana industrial scale bioreaktor yg berisipadu 10000L berfungsi secara komersial. Mereka akan belajar macam mana substrat dimasukkan ke dalam bioreaktor yang besar tu, macam mana nak memastikan produk mereka steril dan bebas kontaminasi dan kualiti produk adalah sama. Yang terakhir macam mana produk diasingkan dan dipaket kemudian bahan buangan industri dilupuskan secara sistematik. Aplikasi teknologi ni bukan untuk buat arak je banyak lagi boleh digunakan contohnya untuk biofuel dan kultur tisu. Kalo orang yg takde ilmu memang akan cakap kenapa kena melawat kilang arak...takde kilang fermentasi lain ke? Cuba bgtau aku kat Malaysia ni selain kilang arak kat mana lagi yang ada teknologi bioreaktor untuk industrial scale yg paling advance??? Kat korea ada satu mcm ni tapi diorg kultur ginseng dalam tu menggunakan teknologi bioreaktor mcm kilang arak ni. Takkan para pelajar nak buat lawatan ke Korea plak?

SUMBER SINI 

PESAN penulis.......

Semoga anda lebih prihatin ,berhati hati semasa berkongsi maklumat dan kita sebagai pembaca JUGA PERLU PEKA tidak boleh sewenangnya menerima maklumat tanpa RUJUKAN!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.