-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 10 April 2014

ADAKAH INI BUKTI PEMBAZIRAN YANG DIBUAT? KITA SEMAKIN TERHIMPIT!!

PEMBACA


Ini beberapa kenyataan dan berita yang melibatkan pembaziran .......Jika benar mohon di perhalusi kerana apa jua alasan, ianya tidak sedikitpun memberi menafaat kepada rakyat. 

Hidup kita bukan setakat berjoget seperti gambar diatas, MEREKA YANG MEMIMPIN PERLU ADIL pada rakyat dibawah, jangan kerana pembaziran kita terus ditimpa bala demi bala, rakyat juga dipersalahkan kerana TIDAK BERSYUKUR! 

Kenapa perlu membazir untuk ini?

Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar hari ini mengumumkan perpindahan dua ekor panda, Fu Wa dan Feng Yi akan dilakukan pada pertengahan April nanti bersesuaian dengan Tahun Melawat Malaysia.

Menterinya Datuk Seri Palanivel Govindasa berkata, perpindahan itu ekoran program Perjanjian Kerjasama Konservasi Antarabangsa Giant Panda Malaysia-Cina yang ditandatangani pada 15 Jun 2012.

Tambah beliau lagi program itu menerima peruntukan kerajaan persekutuan sebanyak RM 25 juta untuk penyediaan keseluruhan prasana.

"Perdana menteri memberikan RM 25 juta dari kerajaan untuk kegunaan pembinaan sekarang.

"Ia untuk prasarana pusat konversasi berkeluasan 1.6 hektar yang merangkumi 3 ruang pameran berhawa dingin suhu utama di bawah 24 darjah celcius.

"Begitu juga beberapa prasarana sama dengan habitat asal," katanya kepada media sebelum lawatan ke Pusat Konversasi dan Pameran Giant Panda.

Ketika lawatan pusat konservasi tersebut sudah 60 peratus siap bersebelahan dengan kandang unta dan monyet serta gorila.

Pusat itu juga dalam keadaan bersih walaupun kerja-kerja pembinaan sedang dilakukan.

Kata Palanivel lagi, pasangan panda itu dipinjamkan selama 10 tahun di Malaysia menjadi simbolik 40 tahun hubungan diplomatik Malaysia-China yang bakal diraikan tahun ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 13 Jun 2012 berkata, penerimaan kedua-dua panda itu mewakili hubungan baik kedua-dua negara.

Bagaimanapun, mesej serius perdana menteri berakhir dengan komen berbentuk selaranbanyak pihak yang beranggapan langkah itu hanya membazir.

Sebahagiannya mengambil peluang memperolokkan Najib dan isterinya dengan menamakan panda itu sebagai "cincin dan beg beg", "Altantuya dan Scorpene" dan "Rara dan Suahsuah".


Kenapa  membazir dan berGOLF SAKAN  seperti tuduhan dibawah dalam lawatan TPM ini? 




JIKA SEMUA TUDUHAN DIATAS TIDAK BENAR, SILA BERI PENJELASAN YANG SEBENARNYA ....jangan memutar mutar fakta kerana rakyat BIJAK mencari SUMBER !

 Juga jangan pula disalahkan orang yang membongkar isu ini kerana ianya UMPAMA KISAH " Seorang peniaga lembu NAMPAK JIRANNYA MENCURI LEMBUNYA,diambil gambar lalu dibuat laporan polis bersama bukti gambar tadi.......MALANGNYA PENIAGA LEMBU ITU YANG DITANGKAP!!"

Adil kah kita jika bersikap seperti blogger dibawah? Demi politik sanggup hukum orang yang tak bersalah ,sanggup sembunyikan KEMUNGKARAN sekiranya tuduhan diatas benar! 

Wednesday, April 9, 2014

BAGAIMANA DOKUMEN LAWATAN MUHYIDDIN KE DUBAI BOLEH BOCOR KETANGAN PEMBANGKANG?

Persoalannya kenapa begitu mudah pembangkang mendapat dokumen lengkap mengenai lawatan tersebut?

Siapa 'orang dalam' yang menjadi duri dalam daging yang sentiasa menyalurkan maklumat kerajaan kepada pembangkang?

KLIK SINI 



0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.