-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 12 September 2013

YANG LEBIH ZALIM LAGI GEMPAR KISAH ROGOL ARTIS INI

PEMBACA

Rupanya ada kisah  " ZALIM " disebalik bekas anggota kumpulan Ruffedge yang dijatuhkan hukuman oleh Mahkamah atas tuduhan merogol anak tirinya. 

Adakah benar tuduhan yang akan anda baca dibawah ini nanti?? Adakah mahkamah sudah membuat silap? 

(Sumbernya...anda klik saja pada tajuk dibawah ini)


Kaunter FITNAH... Justice for Jebat Ruffedge!



Buat pertama kalinya Blog Warung Kopi See Sharp Minor memaparkan sebuah KISAH BENAR yang dikhabarkan kepada kami oleh sekumpulan rakan-rakan yang kami percayai kata-kata mereka lantaran kesemuanya tegar menjaga SOLAT harian mereka. Sesudah kami ISTIKHARAH, sebulat suara kami di blog ini merasa TERPANGGIL untuk menyiarkan blogpost kali ini yang cuba merungkaikan sebuah FITNAH sehingga menzalimi seorang Hamba ALLAH. 

Sesungguhnya HARAM membuat, menyampai dan menabur FITNAH. Akan tetapi sekiranya kita bertembung dengan sesebuah fitnah yang menganiaya sesorang sehingga terpenjara akibat fitnah pertuduhan yang direka, adakah WAJAR kita berdiam membiar? Oleh kerana perkara ini yang berkisar pertuduhan terhadap seorang bekas penyanyi yang merogol anak tiri sudah tersiar di media massa secara umum, maka kami memilih untuk menyiarkan kisah “Kaunter FITNAH” ini dengan corak penulisan sebegini… 

Aku berlindung dengan ALLAH dari syaitan yang direjam. 

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Pemurah. Demi ALLAH (Wallahi, Wabillahi, Watallahi) aku PERCAYA apabila datang kebenaran (Dari Tuhan), maka HANCURlah kebatilan. Sesungguhnya kebatilan itu menghancurkan. Itu maksud ayat AlQuran yang terngiang di telinga penulis sewaktu mula-mula mendengar kisah pergolakan hidup mangsa fitnah yang terpilih hidayah ALLAH untuk memperbetulkan arah hidup.

Konflik BERMULA disaat mangsa masih sebagai seorang Suami dan ayah tiri kepada anak perempuan isterinya hasil perkahwinan terdahulu. Ketika mula beralih arah mahukan kehidupan beragama, setelah sekian lama bergelumang dalam kehidupan bebas berselut noda kotaraya, si suami yang merupakan seorang artis nyanyian tanahair yang agak popular sekitar permulaan abad ke-21, mula dibenci si isteri dan anak tiri sendiri. 

Kebencian yang bermula akibat keengganan si isteri menurut ajakan suami agar meninggalkan kehidupan lama bernoda menuju kehidupan beragama yang lebih mulia, kemudian bertukar tentangan yang disertai si anak tiri gadis sunti yang sudah lama tiada berperawan lagi. Memandangkan usia si anak tiri masih hingusan sekolah menengah, pasti ramai yang takkan percaya betapa besarnya NAFSU serakah anak ini yang ketagihan disetubuhi mana-mana lelaki. ASTAGHFIRULLAH AL’AZIM. [Penulis rasa malu terpaksa menulis kebenaran sebogel ini].

Gambar Hiasan ~ hati2 bila perempuan bermain api ;-)
Nafsu Ammarah si isteri yang mahu kekal ranggi dan seksi ditambah kebodohan si anak tiri yang termakan hasutan ibu sendiri untuk berganding bahu demi melampiaskan rasa benci mereka kepada si suami / ayah tiri, yang makin jauh terpesona dengan keindahan hidup beragama, kemudian berkembang menjadi FITNAH. Sememangnya sumpah Iblis Laknatullah untuk tidak putus asa membisikkan kesesatan dalam api kemarahan agar anak Adam a.s kufur bersamanya dalam apa jua cara adalah BENAR sebagaimana direkodkan oleh ALLAH s.w.t dalam AlQur’an.

Hanya kerana pada asalnya sekadar benci diajak beragama, si isteri ranggi pemabuk abadi bersama si anak gadis kepingin setubuh tak mau berlaki ini berpakat mengenakan si Suami / Ayah Tiri. Maka bermulalah episod pertuduhan yang mengekori penceraian pasangan bekas penyanyi RnB ini dengan si isteri. Dengan nasihat perundangan yang secukupnya, si ibu dan si anak memulakan episod laporan polis berkenaan tuduhan FITNAH terhadap si Suami / Ayah tiri. Segalanya mereka gagahi demi mau melihat bekas suami  / ayah tiri tersungkur dibenci, dihina, dicaci dan dikeji.

Sewaktu masih berkahwin, mereka berhasil dengan dua orang anak. Di saat si Suami mulai cenderung menuju jalan ukhrawi mencari ketenangan diri, kedua anak ini selamat dalam jagaannya. Walau tidak semewah mana, Alhamdulillah makan dan pakainya masih terjaga. Kasih si Ayah tak pernah berbeza kepada mereka walau ibu mereka sudah tak mau ambil tau. Demi mahu jalan mudah menuntut nafkah, si isteri kemudiannya memperjuangkan haknya mau memelihara kedua anak mereka. Tewas lagi si bapa yang dihalang memelihara anak-anaknya menurut kerangka sistem perundangan kita.

Kedua anak-anak itu kemudiannya diletakkan di rumah saudara si ibu seksi ranggi dalam keadaan yang tak terurus makan pakai meraka lantaran saudara si ibu juga punya anak sendiri. Makin terhiris hati si bapa bila mengetahui anak-anak yang dikasihi diperlakukan sebegini hanya kerana dendam kesumat antara kedua ibubapanya masih berbaki dan terus berapi. Episod DENGKI ini berterusan lagi dengan permainan halus orang melayu; sihir. Hampir segenap sudut kehidupan Sahabat teraniaya ini diuji… Subhanallah.

Satu persatu hamburan FITNAH dari bekas isteri melanda hidup Sahabat ini setelah hatinya dibuka untuk mencari keredhaan Ilahi. Dek kerana keampuhan semangat dan keikhlasan Sahabat ini yang mahu terus berpegang kepada agama meskipun bertalu diuji kanan dan kiri, semakin meluap kemarahan bekas isterinya. Pada pandangan perempuan ini, orang yang mengada-ngada nak tunjuk baik dengan Tuhan sesudah bersama-sama dengannya menempuh keseronokan kemaksiatan adalah POYO. 

Gambar Hiasan ~ awas walau usia muda,
nafsu tetap bergelora. Bisikan syaitan di mana2.
Diringkaskan cerita, akibat susunan FITNAH ini, Sahabat yang tertuduh dijatuhi hukuman 20 tahun penjara dengan 10 sebatan. Inilah hasil PENGAKUAN si ibu seksi ranggi + si anak gadis tiri bernafsu tinggi + seorang doktor yang mengesahkan ada kesan persetubuhan pada kemaluan TERPAKAI si anak tiri + persaksian MUNAFIQ sepupu si anak tiri yang juga anak saudara si ibu seksi ranggi. Mahkamah dunia kita BERJAYA menjadi kaunter FITNAH paling efisien, apabila lengkap bukti bersandar PERSAKSIAN & PENGAKUAN kesemua watak yang disebutkan tadi. Semudah itu FITNAH membeli sistem perundangan ini…

Agak pelik dan membingungkan jika difikirkan apakah benar sampai begitu sekali cerita ini… Bunyinya memang sesuai dibuat telemovie samarinda. Namun pengalaman mendengar penceritaan kisah ini secara langsung dari sekumpulan manusia beragama Islam dan mengamalkan kehidupan agama mereka secara bersederhana pasti akan membuatkan kita SUKAR untuk mengatakan ini cuma cerita rekaan… Inilah yang penulis rasa sepanjang diberitahu pergolakan kisah ini seawal beberapa tahun lepas sehinggalah berita terkini Sahabat yang diFITNAH dianggap oleh mahkamah sebagai bersalah minggu lepas.

Secara ideal SUDAH TENTU jika perundangan ISLAM yang dijadikan sandaran PENGHAKIMAN, persaksian yang disebutkan tadi masih tidak mencukupi syarat pertuduhan. Namun demokrasi di sini sudah tentulah dikembari undang-undang sivil berpaksi penjajah British. Ruang bersumpah dengan nama ALLAH di Negara ini cuma dipakai untuk kes liwat paksarela. Di kesempitan ruang hukum sebegini adakah hak sebagai seorang Muslim yang mahu diadili secara ISLAM di sini benar-benar dilindungi? Haruskan sistem perundangan sedia ada diperbodohkan dengan format semasa yang sudah boleh dibaca untuk dimanipulasi tukang FITNAH dengan selamba? Jangan biarkan Mahkamah jadi Kaunter FITNAH.

Berbalik kepada kisah FITNAH akhir zaman yang melanda Sahabat bekas penyanyi ini… sehingga setakat ini iringan doa ikhlas kami terus mengiringi ketidakpuasan hati apabila perundangan kita menghukum sebegini. Tanpa rasa ingin berputus asa, akan kami teruskan usaha membongkar FITNAH ini selain mencabar keputusan mahkamah setakat ini menerusi apa jua saluran yang termampu kami ikhtiarkan… In sha ALLAH. 

Justice for Jebat Ruffedge. ALLAH knows best bro… We stand with TRUTH. Allah’s Truth will prevail. ALLAH Maha Besar… Lebih BESAR dari segalanya…

Muhd Faris said...
ALLAHUAKBAR!! JUSTICE FOR ABG JEBAT.
BdK_pUnCaK said...
Jika benar ini fitnah maka kau bebaskanlh org yg x bersalah ini ya allah, kurniaknlh hidayah kepada si ibu dan si anak itu, jika mereka tidak layak diberi hidayah maka laknatlh mereka.. amin
Syed Zul said...
Maafkan saya yang tak pandai ini ye Admin, saya rasa kalau pakai bahasa mudah/direct, lagi senang orang nak faham tulisan sedara ni.
Baby blood said...
dah terang2 dia salah apa lg nak? pakai otak skt la. cuba kena kt btg idung sendiri apa ko rasa? jgn ingat dahi tu ada tanda itam tu confirm sebaik2 umat la 2. taikk... patut kena sule jek lubang bontot jebat tu. helah dia dah terbongkar skrg. ni yg korg sanjung sgt kan. jgn smpai ikut jejak bro ko ni sudah la.
Suffian Amrin said...
setuju dgn pandangan syed Zul, bahasa toksah bunga2.. takut2 pembaca salah paham lagi la jadi fitnah..
By Heart Clan said...
apabila BABY BLOOD berbunyik... wa nak sula jubor lu bleh tak... ke lu mmg takdek jubor sbb dok bagi kekah kt org... tak payah nak menyamar.. dr ayat tu.. wa dh tahu lu ni betina sundal..
Duta Gila said...
mengikut dakwaan, kejadian rogol sdh berlaku sejak anak berusia 7 tahun, berlanjutan 14 tahun. Ramai kanak2 yg dirogol seawal usia akan menjadi liar apabila meningkat remaja. mengikut artikel kat atas, anak itu ketagih seks. Apakah mungkin akibat diperkosa sejak kecil menjadikan anak itu menjadi liar?
Berahim Bungkos said...
"Ada kesan persetubuhan pada kemaluan TERPAKAI si anak tiri.." doktor takde ambik DNA ke masa buat checkup? kes saipool bokhari boleh pulak dapat DNA, walaupun terpaksa beliau tahan berak berhari2..
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Najib Othman said...
ingat x kisah nabi Yusuf... mungkin Jebat lebih tenang di dalam sana.....
By Heart Clan said...
Najib othman : Yepss.. ALLAHU AKBAR..
Baby blood said...
ujian dna dah amek tu yg jebat lg x blh lari. korg pikir la dgn ayat citer berbelit kt atas tu dah sah2 org ni pengikut setia jebat. adoi.. wei malu la. x guna la ko nk ckp ko ni alim,baik,sembahyang x pernah tinggal tp budak 7 thn ko jd pelepas nafsu ko. mcm tu yg nk dipuja dan disanjung? 
Syai said...
oi baby blood...jgn smpai tiba2 cat merah je melimpah kt rumah/kenderaan dan badan lu...jgn banyak bunyi...nnt org lain makan nasi...lu makan bubur.....
Duta Gila said...
perogol budak tidak layak hidup d tengah masyarakat. walau dahinya berwarna hitam.
towil said...
teruskan ISTIKHARAH. In sha ALLAH akan ditunjukkan olehNya apa yang selayaknya diberitahu kpd kita. Antara Hidayah ALLAH & Rasional manusia, kita semua tau mana lagi power... Dialah ALLAH TUHAN Yang Paling Berkuasa.
rahim azhari said...
Sesungguhnya Allah sentiasa bersama mereka yang benar. Stay strong abang jebat. Kami akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk abang jebat. Dunia akhirat insyaAllah. Remember, everything that happened on us is always upon a hikmah.

AKHIR SEKALI SOALAN DARI PENULIS..........ADAKAH ANDA SUDAH PENING BILA BACA KISAH DIATAS INI?? JIKA JAWAPAN ANDA IYA....KITA SAMA SAMA PENING........apapun Allah MAHA MENGETAHUI segalanya........cukup sekadar membaca dan insafi diri.......


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.