-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Rabu, 18 September 2013

DIBONGKAR!! YANG DISEMBUNYIKAN DALAM FACEBOOK DAN TWITTER

PEMBACA

Isu ini agak penting untuk pembaca semua ketahui terutama apabila melibatkan  kes seperti kecurian dan salah guna gambar, isu guna identiti orang lain  atau status dan komen  PANAS  yang anda buat. Ada sesuatu yang perlu anda semua tahu sebagai pengguna media sosial facebook dan Twitter.


Kita semua telah sedia maklum, ramai yang merungut bila gambar anda tiba tiba dijadikan bahan lucah seperti gambar Rozita Che Wan  diatas, gambar dan identiti anda digunakan oleh orang lain ataupun status atau komen mereka TRIBA TRIBA MENJADI BAHAN dan isu dalam blogger. 

Perlu diakui  bahawa, para blogger atau pemilik laman web sekarang tidak lagi tertumpu pada isu isu melibatkan artis atau ahli politik, ia juga boleh menjadikan anda mangsa mereka untuk menaikkan rating blog atau laman web terutama bagi anda yang SUKA MUAT TURUN GAMBAR yang segar mata....komen yang melampau seperti lucah,maki hamun dan sewaktu dengannya.

Semua tindakan anda itu akan menjadi mangsa terjahan para blogger ,setiap masa mereka cuba mencari isu dan mencipta isu....

AKHIRNYA AKAN TIMBULLAH   soalan dari anda yang mungkin berbunyi begini......

TIDAK SALAHKAN TINDAKAN INI?? BUKAN KAH INI SATU BENTUK KECURIAN HAK ? TIDAK ADAKAH UNDANG UNDANG UNTUK MENYEKAT TINDAKAN SEBEGINI??

JAWAPAN PENULIS IALAH TIDAK... kecuali untuk kes melibatkan UGUTAN!! ?? 

Kerana apa?? 

OK.....KERANA Apabila anda SEDIA BERKONGSI STATUS, KOMEN ATAU GAMBAR SECARA PUBLIC @ umum anda sebenarnya TELAH MEMBENARKAN TINDAKAN DIATAS .......

Untuk memudahkan anda lebih faham, anda buka pintu rumah anda dan membenarkan sesiapapun masuk... jika ada berlaku kecurian dalam rumah anda, salahnya anda sebab membuka pintu dan membenarkan pencuri masuk. 

PENYELESAIANNYA?? Sebenarnya  ADA PELUANG UNTUK ANDA "SEMBUNYIKAN" apa yang anda MAHU ATAU TIDAK MAHU KONGSIKAN dengan rakan rakan yang lain  

Seperti contoh dibawah.......Anda boleh PRIVATEKAN (Peribadi)  gambar anda atau berkongsi status cuma dengan kawan kawan anda sahaja. 

Tetapi malangnya tak ramai pengguna mahu menggunakan PELUANG INI...iyelah kalau dah buat akaun Peribadi...nanti tak GLAMEROUSSS pulak kan kan kan....

Apapun....SEMUANYA DIHUJUNG JARI ANDA YANG MENENTUKAN...




"SEMBUNYIKAN SEBELUM IANYA BERBUNYI........."

SAKSIKAN JUGA PENDEDAHAN TERSEMBUNYI dalam video ini pada yang aktif berfacebook

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.