-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 21 September 2013

AKSI LIAR HANDPHONE ...ANDA BAGAIMANA?

PEMBACA

Mungkinkah anda salah seorang dari pengguna Hp yang melakukan aksi aksi liar seperti dibawah?? Kebiasaannya kita sendiri tidak sedar APA KITA LAKUKAN ketika menjawab panggilan melalui Hp 

Jika dulu sebelum HP digunakan secara meluas...telefon rumahlah yang menjadi mangsa...hingga ada yang TERBELIT LEHER sendiri kerana asyik memintal wayar telefon yang bergulung gulung tu...punyalah asyik bercengkengkaLAMA LAMA dengan telefon...

Jika menggunakan Public Phone pula..hingga berlubang tempat berdiri di buatnya...masa tu pantang ada duit syiling...hingga meraba mencari duit syiling diatas syiling rumah... punyaalah kemaruk nak telefon. 
 Kini....... 

Setiap kali menjawab panggilan, akan ada pengguna yang suka bergerak kesana kesini...ibarat kata TAK RETI DUDUK SETEMPAT! Hingga ada yang boleh terjatuh longkang, terlanggar tiang hingga ada yang tidak sedar DIA SUDAH BERJALAN JAUH dari tempat duduknya hanya kerana begitu asyiknya menjawab panggilan telefon...Anda??

Ada juga diantara pengguna begitu petah ,lancar apabila bercakap dalam HP siap boleh bermadah berhelah lagi...tapi dialam realiti dia sebenarnya GAGAP! . 

Ada pengguna tak ingat no telefonnya sendiri dan LEBIH RAMAI PENGGUNA MAMPU MILIKI HP BERJENAMA YANG HARGANYA MENCECAH RIBUAN RINGGIT TAPI CUMA MAMPU TOPAP RM5 JEEE.....EHH!!
Ramai juga pengguna yang  wajahnya jadi pucat lesi terutama menerima panggilan dari bank tentang tunggakan pinjaman. Dan memang ramai pengguna akan MATIKAN HPNYA TANPA PERLU MENJAWAB PANGGILAN ITU tanpa rasa BERSALAH!

Tapi...aksi liar yang paling banyak dibuat melalui HP ialah...PENIPUAN! Ada juga penipuan YANG BOLEH KANTOI...
Seperti contoh 

" Ko kat mana ni Ramli".

"I dah dekat bank bos...tengah beratur ni,orang ramai.." SEDANGKAN RAMLI YANG SEDANG MINUM DIKEDAI MAMAK TIDAK SEDAR BOSNYA ADA DIBELAKANG..juga sedang minum...Hahaha!!

"BETUL ke awak kat tempat kerja sekarang ni...cuba MMS gambar nak tengok"..........

" FAUZI seorang yang sepatutnya lelaki tapi menjawabnya PEREMPUAN pesan kat abang tadi...katanya nak JUMPA PETANG NI..." Perli Isteri anda yang telahpun kantoi kerana "PENDEKKAN"  nama skandal anda DARI FAUZIAH menjadi FAUZI......atau PANJANGKAN nama yang bakal tertera ...AZIZAN! Tapi sebenarnya itu panggilan  Azie

Erk!!

Tapi...ada juga PENIPUAN yang tidak boleh kantoi...errr..macam kat bawah ni...MESTI ANDA PERNAH BUAT KAN...kan..ala.....ngaku jee leee!

KERANA NAK BALIK AWAL @ MALAS ,Anda sms rakan anda dalam diam..minta  minta rakan anda telefon kononnya ada PANGGILAN PENTING ....

Anda akan buat LAKONAN MANTAP seperti orang dalam masalah..siap geleng geleng kepala dan tepuk dahi lagi...sedangkan sebenarnya anda sedang GALAK MENJAWAB SMS KEKASIH dihadapan kekasih anda..ehhh!!

BERPURA PURA kononnya sibuk dengan HP sedangkan ANDA SEBENARNYA MALU kerana asyik diperhatikan oleh orang ramai terutama apabila anda minum sorang sorang dalam kedai makan atau disebabkan TERLEWAT SAMPAI......

Macam mana pula dengan ini?? Hahahaha



DAN FAKTA BUKAN AUTA paling biasa ialah...ISTERI ANDA TIDAK PERNAH NAMPAK TELEFON ANDA SEWAKTU DIRUMAH...IANYA TERSIMPAN DENGAN SELAMAT DALAM KOCEK SELUAR..HATTA NAK MANDIPUN ANDA BAWA HP...APATAH LAGI NAK DENGAR BUNYI SMS ATAU PANGGILAN HAHAHA ...ERRR...ERRR..BUKAN SAYA +Nur Camelia Huda ehh! ehh!


  

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.