-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 19 September 2013

ADEHH! NENEK PAKAI SELUAR DALAM MERAH....KATA CUCUNYA

PEMBACA

Jika ditanya, semua orang nakkan kecantikan...tapi tak semstinya cantik itu TIDAK BERMASALAH,ada juga disebabkan nak kan cantik...ianya mendatangkan bala yang kita sendiri tidak dapat jangkakan.

Apa yang ingin penulis kongsikan ini mungkin berguna untuk anda terutama bagi mereka yang mahukan sesuatu itu kelihatan sempurna dan cantik.

Memasang Jubin,Keramit atau Mozek dan disebut juga Tile adalah satu kemestian bagi seseorang pemilik rumah...Tile yang hendak dipasang itu pula mestilah kelihatan cantik dipandang selain sempurna dipasang......

Selalunya yang mencantikkan Tile itu ialah KILATAN...lagi berkilat lagi cantik mozek itu dilihat dalam rumah kan kan kan...Akan tetapi...macam diberitahu diatas tadi...ade masalah lain...masalah yang boleh menjatuhkan KEMALUAN SESEORANG ...ehh!! 

"Teringat penulis satu kejadian yang diceritakan oleh seorang rakan yang baru memiliki rumah baru. Biasalah...bila nak masuk rumah baru kenalah dibersihkan dulu.

Jadi diajaklah semua saudara mara...adik beradik termasuk emak dan ayah datang membantu membersihkan rumah. Apabila masuk saja dalam rumah...semua terpukau dengan tile@mozek yang dipasang dirumah rakan penulis tadi...

"Belum basuhpun dah nampak kilatannya"...wah! Apa lagi..banggalah rakan penulis ni bila dipuji rumahnya cantik dan besarrr.

Maka operasi pembersihan pun dilakukan dengan penuh tekun dan kerajinan...masing masing sibuk membasuh dan membersihkan tile agar kelihatan lebih kilat lagi...UMPAMA CERMIN......

Dalam dok sibuk sibuk itu...triba triba anak rakan penulis ini yang baru berusia 7 tahun bercakap.....

"LAAA.......NENEK PAKAI SPENDA MERAH...MAMA ITEMM warnenyeee..."

APA LAGIIIIIIII!! MASING MASING MENGEPIT SELUAR DAN KAIN...iyelah malu...rupanya imbasan telah menampakkan APA YANG TIDAK NAMPAK!! 

Hahahaha.......Kan bermasalah juga bila pasang tile yang kilat kilat dirumah ...nanti semua kena jalan terkepit kepit takut TERPANCUL IMEJ DI MOZEK apa yang tidak sepatutnyaaaaaaaaaaaaa...

Miahahahahahaaaaaaaaaaaa...........


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.