-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 6 Jun 2013

RUTIN YANG TERABAI ......Serlahkan watakmu

PEMBACA
Sebagai seorang surirumah walaupun kita bekerja, kita pasti ada rutin2 yang musti kita kena lakukan.  Semua rutin biasa seperti membasuh, memasak dan yang sewaktu dengannya dapat kita selesaikan, tapi kan ada satu rutin ni, memang selalu saje saya abaikan.. Bukan taknak buat, tapi bila dah terlalu lewat.. bateri badan pun dah kong kali kong.. heheh..


Bila terbangun dari tidur… matahari cerah bersinar secerah hatiku juga.. cewahh!!.  Tapi masih ada yang tak beres bila bangun dari tidur ada sedikit penyesalan dihati ...Bila malam menjelang, selepas solat isyak, ada rutin yang perlu dilalui ... sebenarnya perkaranya mudah je...Letakkan skincare kat muka ikut apa yang sepatutnya, itu je.. lalalala..

Tapi hati berkata; "Kalau aku letak moist kat muka sekarang, nanti sebelum tidor tak boleh pulok nak wuduk.  Kalau wuduk jugok, membazirlah skincare ni".  Kalau dah cenggitu, nak tido nanti baru tepek lah ya..

Bila mata dah mula mengantuk, kena ambil wuduk dulu ni sebelum pi peluk suami.. errr.. err.., selepas air wuduk kat muka ni kering sendiri... hati berkata lagi…”Tepek skincare nanti jer la.  Baring la kejab sambil   menunggu Encik +Dukun Pasir JOMGELAKFM siapkan kerja”

Alamak!!. Dah tertidur pulok…Meraba cari handphone nak tengok jam dah pukul berapa…
Laaa ... dah pukul 4 pagi ...Membazir lah pulok kalau pakai sekarang ni...Jab lagi dah kena bangun solat subuh...Tak sempat pun skincare tu nak bagi vitamin kat kulit...Selalunya cengginilah yang berlaku... Lagi... lagi... dan lagi...

Hati ni dah niat dah…”Takpe…lepas ni, paling lewat pun 11 malam dah amek wuduk .Jangan tunggu bila mata mengantok ...” boleh caya ke??

Mesti disiplin... disiplin...Nak muka cantik tak? 
Oh , pasang alarm.. Jadi nanti tak lupa dan tertidor...Heheheee... Dah dapat idea ...

Pembaca ada lalui masalah cam saya? Musti ada an an an?…

Sebab kita MANUSIA BIASA ...

+Editor NurCameliaHuda

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.