-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Khamis, 30 Mei 2013

NAJIS YANG DIBOLEHKAN...BUKAN NAJIB TAU!

PEMBACA

"Adeh terpijak lagi... Kena basuh lagi" 
"Baru jer basuh dah terpijak lagi"
"Alamak!!, batallah wuduk aku!. Terpijak tahi cicak.."

Tthehehe.. pembaca mesti pernah kena bila singgah memana surau atau masjid an an an? 
Maklumlah, makhluk ni walau tak disukai Rasulullah, tapi rumah Allah tetap dia pergi.
Tak ada sign "no entry" katanya… Heheheee ...

Tahi cicak ni sebenarnya dalam kategori najis juga. Tapi najis yang dimaafkan.
Selepas wuduk, kalau tetiba terpijak sedikit, buangkanlah dulu.
Kalau terpijak banyak, kena cucilah ya.
Tapi wuduk tu tak batal.
Boleh solat trus.

Kalau kat permaidani ada juga, buang jer.
Kalau masih ada kesan tahi cicak, ambil tisu basah dan lapkan sahaja.

Mudah jer sebenarnya.
Jadi , saya nak bagitau orang yang tak tau.
Yang dah tau tetap kena komen gak ya.
Heheheee ... ayat memaksa yang penuh diplomasi.

TERIMA KASIH SEBAB SUDI BACA ... Toink Toinkk!


+Editor Nur Camelia Huda 

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.