-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Isnin, 20 Mei 2013

KANTOI DENGAN ISTERI SEBAB SAMAN......ehh!

PEMBACA
"AKU AGAK DAH!! "
"Kenapa marah ni Din........"
" Niiiiiiiiii....selepas PRU ada je saman ekor , aku kena saman ekor ni...entah iye entah tidak".

"Hahaha...Bila kat mana".
" Cheras.....entah iye ke tidak aku pergi sana...saman tahun 2007 tuuu.......".
"Lama sangat dah tu...memang susah sekarang ni, mana yang lama timbul semula...ala camla ko tak tau...duit nak diambil semula......ehh!! "
"Itulah ...aku tak kira...roadtax aku mati bulan ni plak tu....esok aku nak gi check...memang nak kena polis trafik ni...saman sesuka hati......."

Dirumah Din......

"Ala bang.......bayar ajelah saman tu...dari nak buang masa dan duit pergi Cheras tu...Liza rasa kos dari Pahang nak kesana mau lebih RM300 bang..."

" Ini bukan soal duit Liza...ini soal ketelusan dan maruah! Abang yakin saman ekor ni tak betul....cuba Liza ingat...mana pernah kita pergi Cheras 3 tahun lepas...huhhhhhhhhh".

"Iyelah bang...itu Liza faham...tapi tak ke satu tindakan yang membazir ...kalau kita hidup senang tak apalah........"

" Dah keputusan muktamat!!! Esok kita  pergi Cheras".

Dibalai polis trafik Cheras.

"Saya tak puas hati encik dengan saman ni...saya rasa tak pernah datang cheras, inilah kali pertama saya datang sini.........boleh encik tunjukkan bukti ,saya tak kisah kalau betul...saya berani bayar saman tu". Kata Din pada pegawai yang bertugas sambil diperhatikan oleh isterinya.

Pegawai tersebut membelek laporan dalam komputernya......Laporan yang dicari telah dijumpai..............akan tetapi.......

Pegawai itu perhatikan Din......perhatikan isteri Din.......pegawai tu lihat semula laporan bergambar dalam komputernya.......pegawai tu lihat lagi pada Din....lihat juga pada isterinya......lalu pegawai tu berkata......"

"Err......betul ke encik nak tengok gambar bukti ni?" .......

" Huh! Kenapa? Mesti bukan saya kan dalam gambar tu...tunjuk bukti encik, barulah kita ada ketelusan ....." 

Pegawai itu diam.....dicetaknya gambar bukti tersebut lalu diserah pada Din yang tak sabar untuk melihat bersama isterinya.

DIN MENGELAN AIR LIUR...TANGANNYA TRIBA TRIBA TERKETAR......terketar bukan lagi sebab MEMANG BENAR SAMAN ITU DIA PEMANDUNYA.........TETAPI KETAR KERANA 

Ada seorang gadis duduk disebelahnya ketika itu...ISTERINYA DAH MULA TERBELIAK KAN MATA...........
Kantoiiiiiiiiiiiiiiii!!!!


0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.