-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 28 Disember 2012

SEDIH : KISAH ANAK YATIM

PEMBACA


"Mazlan dan Rosdi berkawan baik dan mereka adalah anak yatim. Keduanya berjaya dalam pelajaran dan mempunyai pekerjaan tetap. Tapi nasib lebih menyelebihi Mazlan, kerana selain bekerja dia juga menguruskan beberapa perniagaan. Sedangkan Rosdi cuma redha dan mampu dengan rezeki yang diterimanya setiap bulan. Pada Rosdi bukan duit yang dikejar tetap keberkatan dan amalan untuk bekalannya di akhirat.

Tetapi Allah terlebih dahulu menguji Rosdi..dia tiba triba disahkan lumpuh bahagian kaki  dan tidak mampu bekerja.Hidupnya ditanggung oleh Mazlan dirumah SEWA mereka berdua.  Mula mula Mazlan seakan sanggup menanggung BIAWAK HIDUP tinggal bersamanya demi KESETIAAN SEORANG SAHABAT...tapi bisikan dan rayuan Syaitan membuatkan Mazlan makin alpa dan makin lupa.Mazlan semakin tamak dan semakin megah dengan rezekinya....dengan diam diam Mazlan pindahkan Rosdi kerumah anak anak yatim tempat mereka berdua dibesarkan. 

Mazlan yang semakin berjaya makin tersisih dari pegangan agama malah makin sedikit demi sedikit lupa pada sahabatnya ROSDI. Saban hari banyak masa Mazlan digunakan untuk menguruskan hartanya hingga jauh dari Allah. Hinggalah suatu hari Mazlan terlibat dalam kemalangan yang mengorbankan teman wanitanya. Akibat hentakan pada bahagian dada  kemalangan itu, jantung Mazlan tidak dapat berfungsi dengan baik dan menyebabkan dia koma. Sepanjang koma itulah Allah memberikan Mazlan Hidayah .......ditunjukkan segala kealpaannya semasa lampau.

Mazlan beruntung kerana dia mula sedar dan berubah setelah Allah memberinya peluang kedua. Dan paling menghibakan Mazlan ialah setiap denyut nadi jantungnya adalah dari teman baiknya iaitu ROSDI yang terlebih dahulu dipanggil pulang oleh Allah!

Semoga Allah jua memberikan kita Hidayah! Amin.......



Photobucket 
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR SUAMI 
RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.