-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Jumaat, 21 Disember 2012

RAHSIA MAAF

PEMBACA


Kecenderungan orang secara naluriah, bila mendapat sesuatu yg buruk dari orang lain akan ada reaksi negatif. Dalam hatinya akan muncul perasaan dendam. Kemungkinan ia akan membalas dengan perlakuan yang sama atau ia akan membalas dengan perlakuan yang lebih buruk dari yang dia terima.

Apakah membalas dendam denga perlakuan yang sama lantas perasaan dendam itu akan hilang?? TIDAK.. Perasaan negatif itu akan terus muncul tanpa boleh dibendung KECUALI dengan MEMAAFKAN. Adakah selepas membalas perlakuan buruk dengan yang lebih buruk perasaan dendam itu hilang kerana puas dengan balasan yang lebih?? Sekali lagi TIDAK... Perasaan dendam tidak akan hilang, walau perlakuan buruk telah dibalas dengan yang lebih buruk!

Apakah langkah yangtepat jika mendapat perlakuan buruk dari orang lain? Jawapannya ialah dengan MEMAAFKAN. 

Ada RAHSIA yang tidak kelihatan dek mata kasar dalam memaafkan.. Jika kita memaafkan orang yang melakukan hal buruk, ada kemungkinan ia pun akan meminta maaf kepada kita. Jika pun tidak, orang yang memaafkan akan terhindar dari perasaan dendam yang akan terus menyiksa batinnya. Langkah selanjutnya adalah BERSABAR atas apa yang menimpa kita. InsyaAllah kebahagiaan akan muncul mewarnai jiwa sebab memaafkan dan sabar hanya lahir dari hati yang BAHAGIA...
                      
                    Editor  Mysury  Nur


Photobucket
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.