-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Sabtu, 22 Disember 2012

HABITAT DAN TABIAT

PEMBACA


Seperti biasa, lepas habis menoreh, Seman akan singgah diwarong Kak Yong untuk menghilangkan dahaga yang dah bertepek ditekak sedari tadi..

'Huh! Dah kol doblas, patutlah tekak ni menggelitek je...' katanya didalam hati, beliau tahu beliau hanya ingin minum saje sebab selera untuk makan kena tunggu pukul 4 atau 5 atau 6 petang karang. 

Beliau pun masuk kewarong Kak Yong dengan langkah kanan sambil menjeling2 untuk mencari tempat duduk kosong... 

'Adolaaaa... Penuh la pulok!' rungutnya... 'Entah kenapalah harini boleh ramai orang... Sepatutnya hari2 cuti cenggini, para-para isteri wajiblah masak dirumah untuk suami.. Ini tidak diaorang yang lebih teruja meng'order' nya... '

'Iskh iskh iskh... Cuba tengok Shanim Sesaja dengan Mila The Kitchen jiran sebelah belakang rumahnya. Hahh! Cenggitu baru boleh dikategorikan 'Isteri Solehah'.. Mcm2 diaorang masakkan untuk suami dia...' Seman masih merungut2 sambil mencari tempat duduk kosong.

Triba-triba beliau terpandang seorang mamat ni duduk bersendirian dan ada sebuah kerusi kosong didepannya... Tanpa berlengah lagi Seman pun terus meluru ke kerusi sambil duduk dan sambil bertanya kepada mamat tadi 'ada orang tak??'

Mamat itu tersenyum sambil menghabiskan saki baki air minumannya menjawab, 'takde'

Seman tersenyum lega...

Sementara menunggu Teh Tarik Gelas Besar sampai, Seman membaca surat khabar, dah memang habitat semulajadi Seman suka membaca.. Kadang2 tu sampai lupa nak kutip getah sebab asyik membaca... 

Tapi ada yang mengganggu Seman sedari tadi... Mamat yang duduk didepannya asyik memandangnya... 'haishhh apasal dia ni asyik pandang aku aje? Aku tahulah aku memang hengsem... Tapi kan dia tu dak laki... Iskhhh seram lah pulok aku dengan mamat nih...' hati Seman berkata2 sambil berkali2 menjeling kepada mamat tu..

Menyedari Seman dah perasan yang dia asyik pandang Seman, mamat itu pun membuka mulutnya dan berkata... 'errrr bang....' 

'Ye' Seman terus menjawab dengan suara yang macho...

'Errr abang lama lagi ke nak baca suratkhabar tu?... Saya dah nak balik ni...'

hehehe.. Seman... Seman... Toink toink!!
                    Editor  Mysury  Nur

Photobucket
JADI AGEN INTERNET PERCUMA
AKU SEKSI KO PEDULI APA
SOLAT ALA PKR
SUAMI RAKAM AKSI PANAS ISTERI
POLITIK KAMPUNG MALAYSIAKINI
PANAS-YB PERLU MENGUCAP PANJANG
IMAM YANG KANTOI

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

Kantoi Realiti

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.