-Blog kantoiIDENTITI jadi hashtag viral #@JomgelakFM-

Selasa, 12 Julai 2011

HARU LA CENGGINI

PEMBACA


Fuyooooooo.... . ..nie lah first time aku berade didlm bilek dgn seorang wanita..macam jakun darat siot. Ye seorang wanita yg bergelar isteri, isteriku yg sah. Macam beruk dah kehilangan idea, aku duduk melangok kat atas katil memerhatikan isteriku yg dari tadi menyisir rambut di hadapan lemari solek. Mati kutu aku dibuatnyer, org ramai kat luar, sume nye sedare mare pihak isteriku, mereka bermalam disini, maklumlah dah penat bertungkus lumus menyenggelarakan majlis persandingan kami siang tadi.

Penat memanglah penat, tapi di saat saat indah begini penat menat nie sume tak main ah... tolak tepi dulu. Tapi sekarang yg menjadik tander soal ialah camner aku nak mulerkan..... yelah nak approach isteriku?... .Maklumlah bukannye pernah aku buat kerja cenggini. Aku peratikan isteriku sambil terpikiag kat kepale hotak aper plan atao script yg hendak aku keutarakan.. . takkan nak duduk je sampai pagi beb. "Abg ngantok??" isteriku bersuara..berderao aku dengar suara dia yg lunak merdu (ye lah baru kahwin lunak lah merdu lah... .cube dah sepuluh dopuloh tahun kahwin... kontrektor piling pun ko cakap lagik sedap) Berbekalkan t-shirt Byford yg melekat di badan beserta kain pelikat yg terikat dipinggang diikuti dgn muker millenium yg amat menggode aku pun menjawab "Tidak sayannnggg.. . abg blom ngantok lagikkk" .. Isteriku berdiri lalu duduk disebelah ku dgn senyuman yg cukup berpower lagik berkaliber. Aku pun tersengeh macam cipan terkene karen... berdiri... lalu meluru mendapatkan suis lampu... ..tup!... ..lampu dimatikan... ... gulap gulita.

BEEEPPPPPPPP! !!!! BEEEEEEPPPPPP! !!!! BEEEEPPPPPPPPP! pager aku berbunyik!

Maner punyer hamlao sudah page aku disaat saat genting begini! Ahhh! buat bodo sudah... aku teruskan perjalanan menuju ke tempat isteriku berbaring... ... .

BEEEEEEEPPPPPPP!!!! BEEEEEEPPPPPP!!!!!!!! BBBEEEEEEEEPPPPPPP! Dia bunyik lagiiiiiiiiii!

"Alaaahhhhhhhhh abggggg... sape yg page tuuuuuuu... .boss jahat abg agaknya… pergilah response duluuuu" keluh isteriku. Aku mencapai pager aku dan terus keluar dari bilek.dlm bilek aku takder tipon, jadik aku terpakselah gune tipon diluar. Bile saje aku keluar dari bilek... org org diluar sumenye memerhatikan aku....mereka yg dari tadi riuh tetiber senyap... aku hanye tersenyum, tande hormat sebagai pendatang baru dlm keluarga mereka, terus mendapatkan tipon yg berade di sudut ruang tamu. Mereka terus memerhatikan aku... .ader yg tersenyum dan ade pulak yg tersengeh.

Bapa mertua aku baru keluar dari dapo, melihat aku dgn tipon di tangan "Astaghfirullaaaahh hhhhhhhh! !!!" dia beristighfar "Kenape pak?" tanye aku kehairanan "Mane pergi kain kao Win?" jawab bapak mertua aku

SEKIAN

Pengajaran : Pastikan anda memakai suar dalam atau spender atau tiub getah bile memakai kain pelikat... DAN PASTIKAN YG ANDA TELAH DIPASTIKAN…..

Hehehe…. Peace… lalalallarikkkkkkkkk!!!! Toink!! Toink!!

0 Mesej diterima:

Catat Ulasan

TERIMA KASIH AWAK

KANTOI IDENTITI. Dikuasakan oleh Blogger.